Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Tyylistä.

lauantai 17. syyskuuta 2011

Tyylistä.

Pikkuisen ystäväni Liisan innoittamana liityin minäkin vihdoin Fashiolistaan! Innostuin sivustosta heti ja pääsin itsekin jyvälle omasta tyylistäni. En tiedä kuulostaako se hassulta, mutta olen mielestäni aina ollut tyylitön. Siis en huonosti pukeutuva vaan en ole vain osannut nimetä tyyliäni. Olen siis ajatellut olevani mielummin ilman. Tyylitön.

En ole siis koskaan ajatellut omaavani tietynläistä tyyliä. Olen vain valinnut kaupasta erinäisiä vaatekappaleita sen kummemmin miettimättä niiden yhteensopivuutta minkään muun vaatekaapistani löytyvän asusteen kanssa. Koska olen tällä hetkellä työtön opiskelija, ei varaa uusiin vaatekaapin lisäyksiin juurikaan ole joten erilaiset vaatekokonaisuuteni koostuvat lähinnä yhdistellen omia vanhoja vaatteita ja ajoittain päivittäen uusia lisäyksiä esimerkiksi kirpputorilta tai alennusmyynneistä löydetyillä jutuilla. 

Ehkä juuri tästä johtuukin, etten ole koskaan oikein tuntenut koko vaatekaappini sisältöä 'omakseni.' Se ei kokonaisuutena näytä siltä miltä haluaisin sen näyttävän. Miksi en aloita alusta? Miksi en täytä sitä uusilla vaatteilla? Miksi olen jämähtänyt vanhaan? En tiedä, ehkä uudistuminen on jotenkin pelottavaa. Tai ehkä  vanhassa pysyminen on lähinnä turvallista. Siksi olenkin jämähtänyt pukeutumaan lähinnä samoihin tuttuisiin vaatekappaleisiin uudestaan ja uudestaan, yrittäen piristää niitä ulkoisin avuin.

Korujen ja asusteiden suuri fani olenkin ollut aina. Elän ikuisessa tilanpuuttellisessa korumaailmassa, jossa on viisi naulakkoa, itserakennettu 'korutaulu', neljä korurasiaa, koruteline, sekä sormusteline, ja silti "ei vaan oo tilaa koruille." Minusta on ihanaa valita pelkistetty ja yksinkertainen asu, ja sitten koristella se hienoksi ja persoonalliseksi oman näkyisillä koruilla, huiveilla, pannoilla, vöillä, tai muilla asusteilla.

Fashiolistaan liittymisen myötä tajusinkin jotain järisyttävää; ehkä n. 20% vaatteistani näyttää oikeasti minulta. Tai no, ehkä tuo oli vähän kärjistetysti muotoiltu, sanotaanko näin, että kaikki vaatteeni olen kyllä valinnut siksi, että olen niistä tykännyt, mutta ne edustavat tyyliäni todella pliisusti. Jos lompakosta löytyisi kasapäin rahaa, se tuskin muuttaisi tyyliäni, mutta sen sijaan lähinnä vahvistaisi linjaa jota olen aina rakastanut. Plussaa tässä havainnossa on tietenkin se, että nyt tiedän mihin suuntaan tahdon vaatekaappiani viedä. Tiedän miltä olen tahtonut sen aina näyttävän. Tiedän, millainen tyylini on, lyhyesti se on kai sekoitus pehmeää romantiikkaa ja klassista rockia pienillä söpöillä lisäyksillä. 

Konkreettisesti se tarkoittaa sitä, että rakastan asioita kuten pitsiä, kukkia ja silkkiä yksityiskohdissa, mutta rakastan myös kovia asioita kuten mustaa, nahkaa, ketjuja, niittejä, ristejä ja farkkua. Eniten rakastan juuri näitä ääripäitä yhdistettynä, esimerkiksi pitsimekko ja biker-nahkatakki on minusta aina upea yhdistelmä. Rakastan kontrasteja. Välillä taas tahtoisin pukeutua miljooniin väreihin. Jokaisen päivän pukeutumiseni riippuu silloisesta fiiliksestä. Söpöt lisäykset? No, niin. Aika itseselitteistä; sydämiä, pikkuisia rusetteja, kiharoita hiuksissa, karkinmakuisia tuoksuja iholla. Niistä on minun tyylini tehty.

Fashiolistasta, tuosta tyylisilmäni avaavasta asustepavelusta profiilini voi löytää täältä.







Tänään yritin ottaa asukuvia ensimmäistä kertaa uudella kamerallani. Pitää vielä vähän harjoitella muutamia juttuja mutta kuvien laatu on mielestäni jo parempi joka tapauksessa. Jahuu! Kukkamekko on Hakaniemen Jeans Factoryn poistomyynnistä.

Tunnisteet: , , , ,

10 kommenttia:

17. syyskuuta 2011 klo 8.46 , Blogger Sofia kirjoitti...

Susta on tullu lumoava! Toi kokovartalo/tatskanesittelykuva on aivan upee.

 
17. syyskuuta 2011 klo 9.24 , Blogger Joanna kirjoitti...

voiii kiitos!♥ ite meinasin jättää pois kun en ollut varma tykkäsinkö siitä vaiko en, hassua! :)

 
17. syyskuuta 2011 klo 10.00 , Blogger liisa kirjoitti...

pikkuinen ystävä, hihi! mulla oli kyllä ihan sama juttu, että huomasin kuinka vähän toiset mun vaatteista oikeastaan on mua! voi johtua siitäkin että mulla on vieläkin kaikkia yläasteaikaisia vaatteita koska oon saman kokoinen ... :D

 
17. syyskuuta 2011 klo 10.07 , Blogger Joanna kirjoitti...

pikkuinen ystävä!♥ NO NII'IN! En tiedä selitinkö sitä tässä postauksessa kauheen hyvin mut just tota tarkotin! Hirvee helpotus kun jotenkin koen nyt tietäväni minkälaisia vaatteita tahdon, lol :D

 
19. syyskuuta 2011 klo 4.58 , Blogger mymlan kirjoitti...

OH LA LAA mikä kaunokainen ja voi hitsit toi tatska on makee <3

 
19. syyskuuta 2011 klo 5.05 , Blogger Joanna kirjoitti...

voih, kiitos! :) mulla on jo noussut tatskakuume jälleen vaikkei sen ottamisesta olekkaan vielä kauaa!

 
19. syyskuuta 2011 klo 15.43 , Blogger Salla kirjoitti...

Ihana tyttö.

Minäkin taisin vähän innostua.

 
19. syyskuuta 2011 klo 23.43 , Blogger Joanna kirjoitti...

Kiitos! :) Ja jooooo eikö tuosta innostukkin helposti, sit ei voi enää lopettaa!!

 
20. syyskuuta 2011 klo 6.41 , Blogger Nukke kirjoitti...

oikeesti, oot liian kaunis ihan kateeksi käy : )

 
20. syyskuuta 2011 klo 7.43 , Blogger Joanna kirjoitti...

kiitos paljon! :)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu