Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

"Voisiks sä ottaa musta asukuvan mun blogiin?"

torstai 22. syyskuuta 2011

"Voisiks sä ottaa musta asukuvan mun blogiin?"

Se on niin noloa, niin noloa. Poskille kohoaa puna kun se on vaan niin noloa. Nimittäin kysyä kaverilta voisiko se ottaa sun päivän asusta kuvan sun blogiin. Tyyliblogiin, miten noloa. Vihaan sitä! Siis en tyyliblogia, vaan sitä kysymistä. Miten itserakas, se varmaan ajattelee. Tahtoo vaan kuvia itsestään, miten noloa. Siksi pyrinkin aina ottamaan asukuvani itse, aika surkealla menestyksellä koska en ole vielä löytänyt sitä ominta paikkaa kuvien ottamiseen ja nyt on uusi kamerakin joka vaatii omat totuttautumisensa, mutta itse kuitenkin.

Jo se rajoittaa paikkaa, että mä en ainakaan tahtoisi, että kukaan näkee mun keikistelevän kameran edessä! Sain ikuiset traumat kun kerran metroon käveli nuori tyttö, joka istui alas, kaivoi kameran laukustaan ja alkoi ihan pokkana ottelemaan itsestään poseilu-kuvia yläviistosta täydessä metrovaunussa. Mitä ihmettä! Siistiä jos on pokkaa, mutta mä en kehtais.

Eli träfiikkiä ei saisi kamalasti olla. Käytännössä mua ei haittaa jos joku jostain kaukaa ikkunasta näkee, koska tuskin tulen koskaan olemaan siitä tietoinen siitä joten saan elää onnellisessa tietämättömyydessä ja kuvitella olevani täysin yksin. Toiset rajoitukset ovat aika yleisiä, sellaisia kuten tila, valoitus jne. Usein esim. sataessa otan asukuvani parvekkeella, mutta siellä tila on hyvin rajattu ja koko asua ei saa esiin.

Näissä kuvissa minua auttoi Nelli. Hävetti kysyä mutta tulipahan tehtyä! Onko joku teistä muista myös bloggaaja ja on keksinyt ratkaisun kaikkiin näihin hirveän noloisiin blogihetkiin? Kuka ottaa teidän kuvat?


Näytän näissä jotenkin retardilta?


Panta - lahja
Sormus - Pieces
Neule - H&M
Legginsit - Seppälä
Kengät - Seppälä
Laukku - H&M

Tunnisteet: , , ,

23 kommenttia:

22. syyskuuta 2011 klo 11.43 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

tykkään enemmän sun ite ottamist kuvist, näytät niis vaa jotenkii rennommlt:)<3

ps. ihanan värinen neule;)

 
22. syyskuuta 2011 klo 12.12 , Blogger Joanna kirjoitti...

Joo mä oonkin, mulle tulee tosi kiusallinen olo tämmösistä. :D Kuten huomaa..... Mutta toisaalta mun on tosi vaikea saada itse koko asua kuvaan. Dilemman ainekset..

 
22. syyskuuta 2011 klo 14.14 , Blogger eveleen kirjoitti...

Sama vika täällä (jos edes viitsisin kaveria vaivata), joten odotan patenttiratkaisun löytymistä kenties tän postauksen kommenteista :D

 
22. syyskuuta 2011 klo 16.01 , Blogger Aino kirjoitti...

Sun banneri on ihana! :-)

http://beww.blogspot.com

 
22. syyskuuta 2011 klo 20.25 , Blogger Joanna kirjoitti...

eveleen:
sitä odotellessa! :D

aino:
kiiiiiitos!! :)

 
22. syyskuuta 2011 klo 21.54 , Blogger Minna Karoliina kirjoitti...

Haha, mulla on ihan sama juttu että en tykkää pyytää ketään ottamaan musta kuvia BLOGIIN. :D Ensinnäkin en jotenkin osaa olla normaali jonkun muun ottamissa kuvissa ja teen jotain tosi teennäisiä ja typeriä ilmeitä ja haluan tilanteen äkkiä ohi. Eli ei paljon auta sekään, kun lopputuloksena on huonot kuvat ihan oman pelleilyn takia :D

Mut oon kanssa huono kuvaamaan itseäni, jonka takia asukuvia harvemmin blogissani näkyy. :/ Pitäis hankkia jalusta ja kaukolaukasin niin sais hyviä kuvia itsestään koska vaan, näin mä oon aatellu!

 
22. syyskuuta 2011 klo 22.51 , Blogger Joanna kirjoitti...

Se on jotenkin niiiiin noloa! :D iHAN KAMALAA! Ja mull on ihan sama jutt! Tai no pystyn kyllä olemaan naama peruslukemilla, mutta jotenkin olen niin jännittynyt, että näytän vaan omituiselta. kuten oheiset kuvat todistavat.....

Jalusta ja kaukolaukaisin olis kova juttu! Mulla on ollut vähän ongelmia kun en oo vielä kekannut miten saisin tarkennettua kun otan ajastetusti. Mutta ehkä opin vielä senkin!

 
22. syyskuuta 2011 klo 23.45 , Blogger Juliahelmiina kirjoitti...

Allekirjoitan!

Mulle on käynyt myös n. 1000 kertaa sillein, että olen ollut jossain ulkona (siis muualla kuin omassa kotipihassa) ottamassa asukuvia ja olen liian myöhään huomannut, että sieltähän lähestyy joku reipas lenkkeilijä. Noloanoloanoloa. Eihän siinä voi kun napata kameran naama peruslukemilla ja leikkiä luontokuvaajaa.

Ja ihan sama juttu kavereilta kysymisessä! En vaan kehtaa vaikka suurin osa mun kavereista tietää mun pitävän blogia (se, tietääkö ne, kuinka paljon se sisältää kuvia vaan musta onkin sitten toinen juttu). Onneksi on sentään yksi blogillinen ystävä, jonka kanssa yleensä tulee otettua kuvia, niin ja veli jolle en jaksa alkaa selitellä harrastuksiani ("ota nyt vaan ne kuvat!!11").

Joo, musta tuntuu että jalusta voisi olla hankintalistalla seuraavana (kaukolaukaisin löytyy jo), siinä sitä sitten onkin lenkkeilijöillä ihmettelemistä kun toinen on oikein jalustan virittänyt keskelle metsää.

 
22. syyskuuta 2011 klo 23.55 , Blogger Joanna kirjoitti...

Mä teen kanssa aina noin!! Paitsi, että otan vielä kuvani jossain muualla kuin metsässä joten se on varmaan vielä omituisemman näköistä. Itseasiassa siinä on lastentarha vieressä, oonkohan vähän creepy jos heilun siinä edustalla kameran kanssa? :D

BLOGIYSTÄVÄ WANTED!

 
23. syyskuuta 2011 klo 0.29 , Blogger Minna Karoliina kirjoitti...

Pakko vielä kommentoida kun tuli mieleen tuosta Juliahelmiinan jutusta. Mulla ei kukaan mun parhaimmista tyttökavereista lue blogeja eikä varmaan tajua miksi mä edes kirjoitan, niin mene siinä sitten pyytämään jotain ottaa kuva mun tosi stylestä päivän asusta. Hohhoh. Todellakin, blogiystävä wanted! :D

 
23. syyskuuta 2011 klo 2.34 , Blogger Joanna kirjoitti...

Niinno sit se on vielä pahempi. :D

 
23. syyskuuta 2011 klo 6.30 , Blogger tiikeriparta kirjoitti...

Sama ongelma täällä. Kaukolaukaisijaa ja jalustaa ei edes ole, niin pitää tyytyä itselaukaisijaan ja mitä ihmeelisimpiin jalustavirityksiin. Asukuvat hoituu niin, että virittelen aina tuon kameran jakkaran ja jäätävän dvd-pinon päälle että saan sen sopivalle korkeudelle :D Blogiystävä wanted too!

 
23. syyskuuta 2011 klo 6.45 , Blogger Joanna kirjoitti...

Nojoo noinhan se käy! Mä oon vaan niin valikoiva että välitän taustasta ihan hirveesti ja tahdon luonnon valoa joten sisällä en tykkää ottaa yhtään. :D Pitäisi vaan sopeutua!

 
23. syyskuuta 2011 klo 6.53 , Blogger Suvi kirjoitti...

Voi että mulla on ihan sama ongelma. Mulla on kyllä kaukolaukaisin ja jalusta, mutta kämppä niin pieni ja pimeä, että lähes mahdotonta saada mitään kunnon kuvaa missä näkyisi kokonaan. Ja ulos en ikinä kehtais raahaa tota settiä :D

Oon huomannu että poikia on helpompi pyytää ottamaan kuvia, ne ei kysele, ne on vaan että ok ja mulla pari ystävää oikein innostunu kuvailemaan enemmänkin. Mutta sillonkin hävettää jos on yleisöä. Entinen poikaystävä tosin vihasi ottaa kuvia ja mun blogia ylipäätään, joten oli aika iso kynnys sen jälkeen pyydellä ketään kuvaamaan.

p.s toi banneri on aivan ihana <3

 
23. syyskuuta 2011 klo 7.04 , Blogger Joanna kirjoitti...

Aijaa! :D No ei mullakaan oo ongelma se että tyttökaverit kyselis. Mua hävettää ihan sama miten kuvaaja suhtautuu!

Pitäisi vaan keksiä joku innovatiivinen ratkaisu... Ja kiitos!♥

 
24. syyskuuta 2011 klo 5.02 , Blogger Inka kirjoitti...

Haha ihana että muutkin kärsii näistä ongelmista :D Joskus voisin asukuvia blogissa julkaistakin mutta tuntuu ettei ikinä saa sillon mitään hyviä kuvia. Tosi tylsää. Ehkä täytyy ruveta kuvaamaan kotona jalustan kanssa, mutta tietysti ois kiva jos jotain siellä kuvan taustallakin tapahtuis. Suuremman luokan ongelma!

 
24. syyskuuta 2011 klo 5.08 , Blogger Joanna kirjoitti...

Mähän meinasin aika varhaiseen lopettaa asukuvat kokonaan koska a) mun tyyli on ihan perseestä ja b) en ikinä saa asuja hyvin kuviin, mutta kun ilmoitin asiasta täällä niin yleisö nousi vastarintaan. :D

 
28. syyskuuta 2011 klo 5.06 , Blogger Peeta kirjoitti...

Ikinä sillon ei ole ketään kuvia ottamassa kun on ne parhaat asut päällä, ja muutenkin poikaystävä ottaa ihan kauheita kuvia melkeen aina :D Lisäks toi vaivaantumisongelma vaivaa muakin. Mulla on kuitenkin sen verran onnekas tilanne että poikaystävä saattaa välillä napsia näitä kuvia musta (tosin se inhoaa sitä puuhaa ja ottaa huonoja kuvia äkkiä) mut plaaah voisko joku keksiä tähän ratkaisun! Taitaa olla ikuinen bloggaajan ongelma :D

Mutta onneks joka postauksen ei tarvii sisältää niitä asukuvia!

 
28. syyskuuta 2011 klo 13.59 , Blogger Joanna kirjoitti...

NIINPÄ! Toisaalta tuo synnyttää myös hyvän verukkeen "kyl mä hei oikeesti oon tosi tyylikäs, kukaan ei vaan ota musta kuvia sillon." :D

Ainakaan tämän tai muiden blogien kommenteista ei ole löytynyt vielä ratkaisua... Ajastimella siis mennään. :(

 
11. joulukuuta 2011 klo 15.23 , Blogger Chenille kirjoitti...

aah, tiedän niin ton tunteen! Ja meillä ei kodin lähellä oikein ole mitään yksityistä paikkaa missä harrastella hieman yksityistä valokuvausta. Meillä kuvat ottaa useinmiten poikkis tai sisko. Eli perhesiteiden velvoittamana! =D

 
11. joulukuuta 2011 klo 21.18 , Blogger Joanna kirjoitti...

Mulla ei ole kumpaakaan.... :D

 
14. tammikuuta 2012 klo 12.51 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei, jos mahdollista, laita vähän rahaa säästöön ja hommaa kameraan sellanen "etälaukasija", ikään kuin pieni kaukosäädin. Voit laittaa kameran kauemmas ja saat kuvia koko asuista! Oon nähnyt tän http://suosikki.fi/just-my-imagination/ bloggaajan ainakin käyttävän kyseistä laitetta, mutta en näin äkkiä löytäny postausta aiheesta. Valitettavasti en ite osaa paljon sanoo laitteesta ja sen hankkimisesta, mutta toivottavasti tästä ois apuu!

 
14. tammikuuta 2012 klo 18.57 , Blogger Joanna kirjoitti...

Jees tänks! Itseasiassa tilasin moisen juuri vähän aikaa sitten eBaysta muutamalla hassulla eurolla ja tänään saapui! En malta päästä testailemaaan! :)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu