Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Elämäni tyylitavoitteet.

sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Elämäni tyylitavoitteet.

Huulipuna
Vielä muutama vuosi sitten en ollut koskaan osannut käyttää huulipunaa. Sen sijaan olin suuri huulikiiltojen ja -voiteiden ystävä. Niitä kulutin kaikissa sävyissä ja päivittäin. Ensimmäinen huulipunani oli Max Factorin kullanoranssi sävy Orange Shine, jonka voitin eräästä kilpailusta. Sitä käytin uskonnollisesti pari kesää kunnes eräänä kauniina päivänä uskaltauduin kokeilemaan ihan kunnon kirkkaanpunaista. Tykästyin siihen hurjasti ja siitä lähtien se on ollut menoa.

Minusta jokaiselle naiselle sopii huulipuna, kunhan löytää sen oman sävynsä. Ja melkein mikä tahansa sävy sopii kaikille joskus jos se täydentää tietynlaista asu- tai asustekokonaisuutta. Suomalaisten naisten pitäisi rohkaistua käyttämään huulipunaa useammin! Moumou-blogissa vietettiin tällä viikolla huulipuna-viikkoa, olitko mukana? (Jos et ollut niin otappa se ensi viikon missioksesi!)

we♥it
Korkokengillä käveleminen
Nyt se kuitenkin tulee, se järisyttävistä järisyttävin tunnustus, jonka tyylibloggaaja voi tehdä; en osaa kävellä korkokengillä. En ole koskaan osannut. Tai oikeastaan, en ole koskaan väkisin opetellut. Ostin ensimmäiset omat korkokenkäni muutama vuosi sitten, ne ovat tyylikkäät, siistin näköiset, mustat ja klassiset. En osaa kävellä niillä vieläkään. Aina välillä kaivan ne kaapista ja siivoan ne jalassa ja yritän opetella mutten opi koska tylsistyn siihen nopeasti.

Olen joskus tehnyt lyhyitä reissuja kaupunkiin korkokengät jalassa, sellaisia kun tiedän ettei tarvitse kauheasti kävellä kuin kotoa metroon ja metrosta kahvilaan. Kipu ei ole minulle ongelma vaan sen kestän hyvin, saattaa kuitenkin olla, että kyseiset kengät ovat minulle hitusen liian isot ja lähtevät siksi helposti jalasta. Jo siksi intoni lopahtaa aina pian. Ostin kuitenkin jonkinmoiset puolipohjalliset vähän aikaa sitten joiden pitäisi kuulemma auttaa asiaa joten sekään ei ole enää tekosyy.

Rakastan korkokenkiä. En niinkään kaikenlaisia kimaltelevia, erikoisia koronmittaus-korkkareita vaan sellaisia perinteisen mallisia klassisen mustina tai punaisina tai sitten ihan kirkkaissa väreissä. Korkokengillä kävelevä nainen näyttää aina kantavan itsensä ryhdikkäämmin, koska silloin pitää kävellä selkä suorassa. Korkokengillä kävelevä nainen on kaunis ja elegantti, tahtoisin usein näyttää siltä.

Ruskettuminen
Minusta tuntuu, että olen maailman ainoa ihminen, joka ruskettuu vasten tahtoaan. Mielestäni mulle ei vaan sovi rusketus ja olen koko elämäni (sen jälkeen kun olen tajunnut mistään mitään) vältellyt aurinkoa tai lähinnä sen vaikutuksia joko varjoissa tai suurin aurinkovoidelukemin.

Viime vuonna sitten luovutin. Ajattelin, etten enää jaksa ja, että kaikkea pitää kokeilla. Annoin itseni rauhassa ruskettua koko kesän ajan. (Mikä ei tietenkään tapahtunut yhtään yhtä hyvin nyt kun tahdoin ruskettuaa koska elämä on juuri tämmöstä.) Kesän lopussa olin vähän ruskea ja ihan tyytyväinen. Ei se nyt niin kamalaa ollutkaan!

we♥it.com
Kalanruotoletti
Arkisia kampauksia on olemassa loppujen lopuksi niin vähän, että tahtoisin osata ne vähätkin perinteiset kampaukset mitä olemassa on. Kalanruotoletti on jotenkin ollut sellainen saavuttamattomissa oleva vuoren huippu jota en ollut vielä aivan löytänyt. Kaikki ohjeet tuntuivat jotenkin niin vaikeilta. Äh!

Nyt pari päivää sitten otin itseäni kuitenkin niskasta kiinni ja vannoin katsovani eri tutorial-videoita niin pitkään kuin tarvitsee, että sen osaisin. Ja lopultahan minä osasin!

Rohkeus
Tahdon meikata korostaen sitä mitä minulla on enkä peittääkseni sitä mitä olen, tahdon valita asusteeni ajattelematta mitä muut ajattelevat ja sen sijaan ajattelemalla mitä minä haluan, tahdon olla pukeutujana rohkea ja oma itseni.


Tunnisteet: , , , , ,

6 kommenttia:

16. lokakuuta 2011 klo 14.15 , Blogger Jasmin kirjoitti...

Ihanaa kun kirjotat blogiis niin rehellisesti paljon kaikkea! Itselläni on myös paljon vielä tekemistä sen kanssa, että pukeudun itseni lailla välittämättä muista.

Ja kun luin sun huulipuna tarinan niin tulipa sellanen fiilis, että haluan ostaa huulipunan! Vaikka ostamista olen kierrellyt ja kaarrellut vaikka miten, koska minun ihon sävylle ja kasvoille ei vain millään tunnu löytyvän yhtään sopivaa sävyä! Mutta kiitos kannustuksesta, onkin ostettava huulipuna heti huomenna! :)

 
16. lokakuuta 2011 klo 14.55 , Blogger Joanna kirjoitti...

Ihanaa Jasmin, todellakin mars kauppaan!!! :) Huulipunassa on (ainakin mulle ollut) samantyyppinen vaikutus kuin korkokengissäkin, tulee jotenkin niin ihana ja naisellinen olo. :) Punia on niiiin paljon erilaisia, että kaikille ihan VARMASTI löytyy jokin joka sopii kuin nenä päähän!

Ja sähän oot pukeutujana paljon rohkeampi kuin esimerkiksi meikäläinen! Kudos. :)

 
17. lokakuuta 2011 klo 1.57 , Anonymous Annie kirjoitti...

Olet tosi aidon oloinen ihminen, yksi aidoimmista bloggaajista mitä tiedän! Mukavaa, että postaat nykyään niin usein, siitä iso plussa. :)

 
17. lokakuuta 2011 klo 2.20 , Blogger Joanna kirjoitti...

Annie:
Voiiii kiitos tositosi paljon! :) Yritän olla ja merkitsee paljon minulle jos se näkyy ulospäin. Yritän postata usein, mieluiten päivittäin mutta välillä tietty lipsuu vähän harvemmaksi. :)

 
17. lokakuuta 2011 klo 23.12 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mikä kamera sulla on?

 
17. lokakuuta 2011 klo 23.59 , Blogger Joanna kirjoitti...

Canon 1100D. :)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu