Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Menovinkki: Vartin levynjulkkarit

lauantai 5. toukokuuta 2012

Menovinkki: Vartin levynjulkkarit

Tänään juhlitaan Semifinalissa rankoin ottein. Tovereideni 15 Minutes Before The Diven debyyttialbumi näki tällä viikolla viimein päivänvalon ja levynjulkkarit ovat enemmän kuin ansaitut. Muistan kun olin tuttavallisemmin "Vartin" studiolla vuonna 2009, jolloin jo puurrettiin tätä samaista levyä joka oli vihdoin "valmis". No, niin, tai sitten ei. Nyt, kolme vuotta myöhemmin, se on vihdoin ihan oikeasti valmis. Tie on ollut pitkä ja varmasti kivinen, mutta kovaäänisellä naurulla kaikki tuntuu aina vähän helpommalta.


Tutustuin Henkkaan ja Tumppiin seitsemän vuotta (huh, seitsemän vuotta?!) sitten kun he vielä musisoivat toisaalla ja Vartin synty oli edessä vasta hamassa tulevaisuudessa. Siitä hetkestä lähtien, toivoin aina salaa että pojat löisivät varsinaisen lahjakkaat hynttyynsä yhteen jonkin uuden parissa. Kun muutama vuosi myöhemmin MySpaceen ilmestyi uusi profiili nimeltä 15 Minutes Before The Dive, hihkuin ilosta. Tällä kertaa vähemmän salaa.

Minä näen, ja olen aina nähnyt, Vartin tietynlaisena hyvän mielen torpedona. Se välittyy niin keikoille, kuin studiolle, kuin vapaa-ajallekin. Kaikki bändiläiset tuovat oman lisänsä orkesteriin niin musiikillisesti kuin henkilökohtaisellakin tasolla. On vaikea olla hymyilemättä kun lavalla heiluu viisi ukkoa joiden naamat loistavat kuin naantalin aurinko ja on harvinaisen vaikea olla hymyilemättä kun ne keksivät lisähauskuuttajia kuten tennisteemaisen Halloween-keikan tai pandateemaisen, no, kaiken. Niitä pandojahan nimittäin löytyy niin keikoilta kuin levylä kuin kaikkialta muualtakin.

Tänään siis mieleni valtaa ilon ja musiikin lisäksi liikutus ja muistot. En voi uskoa, että tämä levy on vihdoinkin olemassa. Tänään minulla on päässäni kaikenlaisia Vartti-aiheisia tuntemuksia, jotka saavat minut hymyilemään. Lisää tarinoita matkan varrelta voitte lukea toisesta blogistani. Vartti soitti ensimmäisen keikkansa nelisen vuotta sitten Tavastian kyljessä majailevassa Semifinalissa. Kuten arvata saattaa, olin paikalla. Tänään ympyrä sulkeutuu kun levyä juhlitaan samaisessa paikassa, olen myös siellä. Ovet aukeavat klo. 20, bändi aloittaa 21:30 ja liput kustantavat 7 euroa sekä oikeuttavat jäämään myös Tavastian puolelle lauantaidiscoon.

Onnea pojille ja sata sydäntä tähän! Jos te ette pääse paikalle, voi levyä kuunnella esimerkiksi Spotifysta! Kertokaa vaikka lempibiisinne! Ja muistakaa tsekata levyn lopusta löytyvä Katy Perry -coveri, se on aikamoinen. :)


Tunnisteet: , , ,

2 kommenttia:

6. toukokuuta 2012 klo 3.02 , Blogger Katariina kirjoitti...

Heippa. Oon tässä miettinyt että missähän mahtaa luurata blogikirppikseltäs mun huutama esine. Rahat ollut reilu viikon sun tilillä.. :)

 
6. toukokuuta 2012 klo 4.22 , Blogger Joanna kirjoitti...

Katariina:
Terve, ei huolta olen kyllä noteeranut armottoman spämmäilysi. Olen tosiaan ollut lomallani ulkomailla ja palannut Suomeen vasta tällä viikolla. Tämän ilmoitin sinulle jo ottaessani sinuun yhteyttä alunperin sähköpostitse, kärsivällisyyttä siis. =) Paketit ovat jo pakattuina ja lähtevät postiin huomena kun palaan arkeen!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu